Na premostenie využívame dva provizórne mosty dĺžky 72 metrov, ktoré boli navrhnuté a určené pre železničnú prevádzku. Museli sme ich preto upraviť, aby po nich mohli prechádzať aj automobily. Každý most sa skladá z dvojice mostných polí, o rozpätí 48 a 24 metrov. Mosty sú z oceľovej, rozoberateľnej konštrukcie, zostavenej z jednotlivých, vopred presne vyrobených súčastí, spojených skrutkami. Voľný priestor medzi zvodidlami je široký 3,7 m. Premostenie je bez lávky pre peších.
Pôvodný dočasný most z októbra 2015 mal pritom rozpätie iba 48 m a bol jednopoľový. Pozostával z dvoch mostných konštrukcií, každej pre samostatný jazdný pruh, osadených vedľa seba na spoločných oporách. Za nimi boli v smere od Vrania umiestnené dočasné rúrové priepusty. Z dôvodu nedostatočného prietokového profilu rieky Kysuca boli priepusty odstránené a nahradené ďalšími dvomi mostnými poľami o rozpätí 24 m. Zároveň sme na pôvodnom premostení vymenili originálnu oceľovú mostovku za železobetónovú. Takto upravený dočasný most slúži motoristom od decembra 2017.
Premostenie výrazne pomáha k ekologickej ochrane územia, čo sa prejavuje znížením exhalátov, hlučnosti a v neposlednom rade aj nehodovosti. Jeho vybudovanie zlepšilo nielen bezpečnosť a plynulosť premávky, ale výrazne sa podpísalo aj pod zníženie tranzitnej dopravy po miestnych komunikáciách, ktoré neboli dimenzované na takúto dopravnú záťaž. Prispieva k celkovému skvalitneniu života a sociálnemu komfortu ľudí žijúcich v tejto mestskej časti.
Po ukončení rekonštrukcie a spustení cestnej premávky po moste bude údržbu mostu vykonávať na základe zmluvy Správa ciest Žilinského samosprávneho kraja. Údržbou sa rozumie bežná údržba a zimná údržba vrátane všetkých riadiacich výkonových činností, ktorou bude zabezpečená zjazdnosť a prevádzkyschopnosť mostného objektu.
Zdroj: Národná diaľničná spoločnosť
Napísať komentár
Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *