U cestujúcich rastie záujem o online služby

U cestujúcich rastie záujem o online služby

Online služby, ako aj bezhotovostná platba v našich autobusoch plnila v roku 2021 kľúčovú úlohu pri zabezpečení maximálneho komfortu a šetrenia času pre cestujúcich. Vypovedajú o tom čísla online vydaných dopravných a virtuálnych dopravných kariet a platieb platobnou kartou v autobusoch.

V roku 2021 sme v autobusoch prímestskej dopravy a mestskej hromadnej dopravy v meste Kysucké Nové Mesto a Čadca sprístupnili možnosť platby platobnou kartou a virtuálnou dopravnou kartou. Pozitívne vnímanie je nielen u cestujúcich, ale i vodičov, ktorí si pochvaľujú jednoduchú obsluhu (minimalizácia vydávania bankoviek či mincí) a rýchlosť spracovania platby.

Situácia okolo pandémie korovanavírusu nepochybne pomohla e-shopu a bezhotovostným platbám. Opatrenia štátu a karanténa presunuli pozornosť cestujúcich do online priestoru, čím sa zvýšila návštevnosť e-shopu.

V roku 2021 bolo vydaných celkovo 12 854 dopravných kariet SAD Žilina, z toho 1 267 prostredníctvom e-shopu, čo znamená 82,30 %-tný nárast oproti roku 2020. Cestujúci si okrem toho zvykli aj na online dobíjanie kreditu na dopravnú kartu. Za rok 2021 bolo evidovaných o 13,18% viac dobití kreditu oproti roku 2020.

Viacerí cestujúci vyskúšali minuloročné novinky v bezhotovostnej platbe. Za minulý rok bolo celkovo zaznamenaných od 1. júna do 31. decembra 19 125 platieb platobnou kartou. Okrem toho od spustenia možnosti platby virtuálnou dopravnou kartou, t.j. od 1. októbra do 31. decembra bolo celkovo vydaných 271 virtuálnych dopravných kariet.

V roku 2021 aj vzhľadom na mimoriadny stav súvisiaci s pandémiou koronavírusu, ktorý spôsobil pokles cestujúcich, bolo zaznamenaných 885 895 Wi-fi pripojení v autobusoch. Oproti roku 2020 je to nárast o 3,93%.

Podobné články

Napísať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *

Sme na Facebooku

Kalendár podujatí

Žiadna udalosť nebola nájdená!

Najčítanejšie články

Mohlo by vás zaujímať