Žilina získala ocenenie Zlaté vedro za rok 2019

Žilina získala ocenenie Zlaté vedro za rok 2019

V rámci hodnotenia samospráv využívajúcich web a aplikáciu Odkaz pre starostu za rok 2019, Žilina medzi mestami nad 20 000 obyvateľov získala najcennejšiu trofej v oboch kategóriách – 1. miesto v riešení podnetov a 1. miesto v komunikácii s občanmi. 

Web a aplikácia Odkaz pre starostu pomáha mestám udržiavať verejný priestor a zlepšovať komunikáciu s občanmi prostredníctvom nahlasovania podnetov. Najčastejšie problémy sa týkajú ciest a chodníkov, nasledované zeleňou a životným prostredím. Hodnotenie samospráv každoročne organizuje Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť SGI, ktorý zastrešuje projekt Odkaz pre starostu. Pri oceňovaní sa zohľadňuje nielen pomer vyriešených podnetov, ale aj ich náročnosť. Za vyriešenie podnetu o opravení cesty či chodníka, ktoré je časovo aj finančne náročnejšie, tak dostane samospráva viac bodov ako napríklad za pokosenie trávy alebo osadenie nového smetného koša. Osobitnou kategóriou hodnotenia je aj úroveň komunikácie samospráv s občanmi. Odkaz využíva viac ako 150 samospráv a vyše 31 000 občanov.

 „Používanie Odkazu pre starostu nám značne uľahčilo a zjednodušilo komunikáciu s občanmi pri riešení podnetov,“ uviedol primátor Žiliny Peter Fiabáne. „Odpadli viaceré administratívne úkony a vďaka prepracovanému systému je riešenie podnetov rýchlejšie a prehľadnejšie.“

Žilina využíva aplikáciu od 6. februára 2019. V minulom roku vďaka nej prijala od občanov 2 155 podnetov. Väčšina z nich bola vyriešená do niekoľkých dní.
Odkazprestarostu.sk je internetový portál (www.odkazprestarostu.sk), ktorý umožňuje obyvateľom jednoducho a rýchlo posielať podnety, týkajúce sa problémov v ich okolí, priamo samospráve. Systém funguje jednoducho. Obyvateľ nahlási na stránke, prípadne prostredníctvom aplikácie podnet, ktorý po určení zodpovednosti prechádza na stranu samosprávy. Problém treba odfotiť a popísať, geolokácia určí jeho polohu, administrátor celého systému podnet skontroluje a zašle samospráve na riešenie. Samospráva následne podnet spracuje a zašle na riešene príslušným pracovníkom, ktorí zabezpečia riešenie podnetu. V stanovenej lehote 14 dní zároveň samospráva informuje občanov o stave podnetu.

Zdroj: Mesto Žilina

Podobné články

Napísať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *

Sme na Facebooku

Kalendár podujatí

Žiadna udalosť nebola nájdená!

Najčítanejšie články

Mohlo by vás zaujímať