ZSSK plánuje nákup ďalších nových vlakov, pozrite sa na akých tratiach budú premávať

ZSSK plánuje nákup ďalších nových vlakov, pozrite sa na akých tratiach budú premávať

Modernizácia prímestskej vlakovej dopravy v Žilinskom kraji nekončí. Cestujúci sa môžu aj v budúcnosti tešiť na ďalšiu modernizáciu a zvýšený komfort cestovania. Len nedávno sme vás informovali o spustení nových elektrických jednotiek Panter na vlakoch v okolí Žiliny. V prevádzke by v súčasnosti už malo byť 10 ks, ktoré premávajú v Žilinskom a Trenčianksom kraji na tratiach Žilina – Trenčín, Žilina – Liptovský Mikuláš a Žilina – Čadca – Zwardoń.

Železničná spoločnosť v súčasnosti plánuje nákup nových, tentokrát motorových jednotiek pre trate Žilina – Rajec, Čadca – Makov, Kraľovany – Trstená a tiež nákup nových poschodových súprav, ktoré by mali premávať na regionálnych rýchlikoch medzi Bratislavou a Žilinou. Zaujímala nás aj náročná dopravná situácia na Kysuciach, kde mal kraj požiadavku na Ministerstvo dopravy pre posilnenie vlakových spojov počas dopravnej špičky. Pre Taves.sk odpovedal hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Ako skončili rokovania medzi krajom a Ministerstvom dopravy ohľadom posilnenia vlakových spojov medzi Čadcou a Žilinou? Plánovali sa posilniť spoje hlavne pre zamestnancov, ktorí dochádzajú do práce (napríklad INA Kysuce) a tiež pre kapacitne preťažený cestný ťah zo Žiliny na Kysuce?

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) prevádzkuje vlakové spojenia vo verejnom záujme výlučne na základe priamej objednávky Ministerstva dopravy a výstavby SR (MDV SR), ktoré rozhodlo, že plánované nové spojenia na traťových úsekoch Čadca – Skalité a Čadca – Žilina zatiaľ nebudú zavedené. Pokiaľ vieme, je to výsledok rokovaní ministerstva dopravy a ministerstva financií.Tieto posilnené vlakové spojenia však dnes majú riadne rezervovanú trasu na dopravnej ceste, zapracovanú časovú polohu a v prípade zmeny rozhodnutia ministerstva môžu byť v krátkom čase zavedené. ZSSK však v súčasnosti nedisponuje informáciami ohľadne konkrétneho termínu, v tomto prípade sa preto treba obrátiť sa priamo na MDV SR.

ZSSK plánuje nákup ďalších jednotiek pre trate v Žilinskom kraji na trasy: Žilina – Rajec, Čadca – Makov a Kraľovany – Trstená. Taktiež sa plánuje zavedenie nových súprav na trase Žilina – Bratislava. V akom štádiu je realizácia tejto súťaže? Plánuje ZSSK nasadiť nové jednotky na spomínaných tratiach? O aké parametre jednotiek sa jedná?

Do Žilinského samosprávneho kraja pribudlo koncom roka 2020 prvých 10 z 25 kusov úplne nových elektrických vlakov „PANTER“, ktoré znamenajú značné zvýšenie komfortu pre našich cestujúcich v tomto regióne, viac na https://www.zssk.sk/aktuality/nove-vlaky-pre-zilinsky-a-trenciansky-kraj/

Navrhli sme kúpiť z eurofondov vlaky, podobné zvolenským dieselmotorovým jednotkám (DMJ), pre neelektrifikované trate severného Slovenska, ako sú Kraľovany –Trstená; Čadca –Makov; Poprad – Tatranská Lomnica – Plaveč – Muszyna; Žilina –Rajec (posledné dve trate sú v medzičase otázne a ich status treba doriešiť). Veľmi staré vlaky modernizované koncom minulého storočia by sme vyradili.

ZSSK chce tiež z eurofondov kúpiť nové elektrické veľkokapacitné šesťčlánkové poschodové vlaky (a staré, no stále dobré vozidlá plánujeme posunúť do iných regiónov) pre trať Bratislava – Žilina. Obe súťaže boli zaslané do vestníka verejného obstarávania. Predpokladané ukončenie súťaží a podpis zmluvy podľa harmonogramu plánujeme na máj 2021. Vzhľadom na to, že súťaže aktuálne prebiehajú, momentálne k nim nemôžeme poskytovať bližšie informácie. Všetky informácie v zmysle platných zákonov poskytneme po ukončení. Ďakujeme za pochopenie.

Prečítajte si tiež našu reportáž so slávnostného spustenia jednotky Panter v Žiline.

Zdroj: Taves a ZSSK

 

Podobné články

Napísať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *

Sme na Facebooku

Kalendár podujatí

Žiadna udalosť nebola nájdená!

Najčítanejšie články

Mohlo by vás zaujímať